• 02188519284-6

کارگاهها (6)

پرورش هوش مالی

مدت زمان كارگاه آموزشي : 8 ساعت در دو روز همراه با پذیرایی

مدرس : دکتر محمد حامد خان محمدی و استاد مهدی برآسود

معرفی دوره:

سواد مالی به مجموعه مهارت‌ها و ادراک‌های لازم جهت مدیریت منابع پولی اطلاق می‌شود. این موضوع برای اولین ‌بار توسط بنیاد تحقیقات آموزش انگلستان مطرح و در دو دهه گذشته به یکی از موضوعات مهم پژوهشی در جهان تبدیل شده است. ولی علیرغم اهمیت چشم‌گیر مفاهیم سواد مالی، این موضوع در آموزش و پژوهش های داخل کشور كم‌تر مورد کنکاش قرار گرفته و آموزش و اندازه‌گیری سطح سواد مالی اقشار مختلف جامعه در کشور مورد توجه نبوده است. داشتن سواد مالي يك مبناي ضروري براي پيش‌گيري و حل مسائل مالي است و به نوبه‌ي خود براي داشتن زندگي موفقيت‌آميز، سالم و شاد حياتي است (Lusardi et al., 2010). هم‌چنين موضوع سواد مالي و لزوم بررسي آن بدين لحاظ با اهميت است كه عدم كفايت سواد مالي، زندگي افراد، خانواده، دوستان و شركاي تجاري آن‌ها را به سبب اتخاذ تصميمات نامناسب مالي تحت الشعاع قرار مي‌دهد و اين امر اثرات نامناسب بر جامعه داشته و حتي سبب كاهش ثروت ملي و در نهايت كاهش سطح رفاه مالي در جامعه مي‌گردد (معين‌الدين، 1390). از این رو و در پاسخ به نیاز جامعه، دوره سواد و هوش مالی (پرورش هوش مالی)طراحی و بر اساس محتویات ذیل ارایه می گردد:

محتوای دوره:

بخش اول

  • تبیین سیستم حسابداری
  • معرفی صورت های مالی و اقلام آن ها
  • تهیه صورت های مالی در زندگی شخصی
  • تجزیه و تحلیل صورت های مالی شرکت کنندگان
  • ارایه نکات طلایی در خصوص دارایی، بدهی، سرمایه، درآمد، هزینه و پس انداز
  • ارایه مدل کسب ثروت از طریق مفاهیم سیستم حسابداری
  • معرفی و تبیین کتاب بابای دارا، بابای نادار
  • ارایه نکات و مثال های ایرانی ارزش آفرینی
  • ارزیابی سواد مالی شرکت کنندگان از طریق پرسشنامه استاندارد

 

 

 

بخش دوم

  • آشنایی با حوزه مالی رفتاری
  • ارزیابی سوگیری های رفتاری شرکت کنندگان
  • ارایه مثال های واقعی و کاربردی در محیط ایرانی
  •  

لازم به ذکر است که زمان برگزاری دوره، 8 ساعت می باشد که در دو بخش انجام می پذیرد.

 

كارگاه آموزشي، ارتباطات

عنوان كارگاه آموزشي : ارتباطات

مدت زمان كارگاه آموزشي : 5 ساعت ( يك نيم روز)

مدرس : سيما شعباني

 

مقدمه :

ارتباطات روشن و مؤثر يكي از اركان موفقيت است. افرادي كه فضاي زندگي و كار خود را به محيطي موفق و نمونه تبديل كرده اند، آرامش، رضايت خاطر و پيشرفت خود را مرهون تكنيك هاي ارتباطي مي دانند. ما همه روزه با مسائلي ناشي از رفتارهاي غيراصولي روبرو هستيم، درگيري ذهني و

عنوان كارگاه آموزشي : شناسايي و پرورش توانمندي هاي فردي

مدت زمان كارگاه آموزشي : 5 ساعت ( يك نيم روز)

مدرس : سيما شعباني

 

مقدمه :

هر روز با افراد زيادي روبرو مي شويم كه از دانش بالايي در يك زمينه خاص برخوردارند، ولي توانايي انجام كار در آن زمينه را ندارند. در سازمان ها بسيار شاهد حضور كاركناني هستيم كه از دانش و تخصص ارزشمندي برخوردارند ولي در عمل بهره وري بالايي ندارند و سازمان بهره زيادي از دانش آنان نمي برد.

كارگاه آموزشي، مذاكره موفق

عنوان كارگاه آموزشي : مذاكره موفق

پيش نياز كارگاه مذاكره موفق : تسلط بر مباحث ارتباطات

مدت زمان كارگاه آموزشي : 5 ساعت ( يك نيم روز)

مدرس : سيما شعباني

 

مقدمه :

مذاكره مهم ترين و رايج ترين وسيله برقراري ارتباط بين انسان هاست. مذاكره راهي است مناسب و درست براي رسيدن به آنچه در زندگي مي خواهيد. تمام طول روز در حال مذاكره هستيد. اين مذاكرات فقط در دنياي كار اتفاق نمي افتد. در زندگي روزانه، همه ما در حال مذاكره هستيم.

آيا آمادگي داريد در هر لحظه و در هر شرايطي، با هركسي وارد مذاكره شويد؟؟ اگر اطلاعات كافي داشته، به اندازه كافي تمرين نموده و آمادگي كسب كرده باشيد، مي توانيد در هر مذاكره اي موفق باشيد و اين مهمترين درس اين كارگاه است.

 

هدف كارگاه آموزشي :

  • شناخت روش هاي اصولي مذاكره هوشمندانه
  • آشنايي با مهارت ها و تكنيك هاي مذاكره موفق
  • يادگيري راه كارهاي رسيدن به توافق

 

سرفصل هاي كارگاه آموزشي :

  • روش هاي مذاكره هوشمندانه
  • شش مهارت اوليه در مذاكره موفق
  • ويژگي هاي شخصيتي مذاكره كننده حرفه اي
  • تكنيك هاي مؤثر در مذاكره، و بايدها و نبايدهاي مذاكره
  • تكنيك هاي مذاكره تلفني موفق

عنوان كارگاه آموزشي : استخدام و جذب بهترين ها              

مدت زمان كارگاه آموزشي : 8 ساعت (يك روز يا دو نيم روز)

مدرس : سيما شعباني

 

مقدمه :

در اقتصاد دانش محور قرن بيست و يكم، نقش سرمايه هاي انساني در توسعه، محوري تلقي مي شود. لذا رقابت اصلي ميان سازمان هاي پيشرو، درجذب و حفظ شايسته ترين افراد است. اتخاذ تصميمات استخدامي مناسب همواره جزء چالش برانگيزترين وظايف هر مدير محسوب مي شود. "پيترداركر " پدر مديريت نوين بر اين باور است كه هيچ سازماني نمي تواند كاري بيش از توانايي كاركنانش انجام دهد، پس بايد در اتخاذ تصميمات مرتبط با كاركنان دقت كرد و يكي از مهمترين اين نوع تصميمات آن است كه چه كسي يا چه كساني را استخدام كنيم؟ او توصيه مي كند كاركنان را به اتكاي غريزه خود استخدام نكنيد، بلكه براي پيدا كردن بهترين كاركنان راه و روش منظم و معتبري را طراحي كنيد و به كار بگيريد.

كارگاه فوق مديران را با شيوه استخدام معتبر و چگونگي جذب شايسته ها آشنا كرده و به سازمان ها كمك مي نمايد تا از هزينه هاي استخدام نامناسب رهايي يابند.

 

هدف كارگاه آموزشي :

  • آشنايي با فرآيندهاي استخدام براي استخدام معتبر در سازمان
  • آشنايي با معيارها و سنجش استخدام معتبر در سازمان
  • شناخت چگونگي جذب افراد شايسته

 

سرفصل هاي كارگاه آموزشي :

  • برنامه ريزي نيروي انساني چيست؟
  • فرآيندهاي استخدام و زير فرآيندهاي آن چيست؟
  • مثلث استخدام چيست ؟
  • قبل از استخدام چه كنيم؟
  • بعد از استخدام چه كنيم؟
  • سازمان هاي پيشرو و مديران موفق چگونه استخدام مي كنند؟

ژنرال استراتژی

مقدمه :

کلمه استراتژی ریشه­ای یونانی به معنای «هنر ژنرالها» دارد و برای نخستین بار در مباحث نظامی بکار گرفته شد اما امروزه گسترۀ استفاده از این واژه به قلمرو کسب و کار و ادارۀ سازمانهای کوچک و بزرگ کشیده شده است در مورد تعریف دقیق واژه استراتژی (همینطور برنامه­ریزی استراتژیک) اتفاق نظر کاملی بین اندیشمندان عرصۀ مدیریت وجود ندارد برخی از تعاریف رایج در مورد استراتژی عبارتند از:

- استراتژی عبارتست از قالبی از اهداف، سیاستها، برنامه­ها، فعالیتها و تصمیمات یا تخصیص­های منابع که مشخص می­کند سازمان چیست؟ چه کاری انجام می­دهد؟ و چرا آنرا انجام می­دهد.

- استراتژی یک طرح بلند مدت فعالیتهائی است که برای دستیابی به اهداف مشخص اغلب با موفقیت همراه است.

- استراتژی برنامه، موضع، الگوی رفتاری، سیاست یا تصمیمی است که سمت و سوی دیدگاهها و جهت حرکت سازمان را نشان ­می­دهد.

- فعالیتهای تأمین کنندۀ هماهنگی بین منابع داخلی و قابلیتهای مؤسسه با فرصت و تهدیدهای محیط بیرونی

- استراتژی تعیین نشانگاهها و هدفهای درازمدت در مؤسسه و تخصیص منابع مورد نیاز و فراهم کردن برنامه­های فعالیتی مناسب برای تحقق این اهداف است.

اما در این سمینار سعی بر آن است که شرکت کنندگان بتوانند فلسفه استراتژی را یا راهبرد بعنوان شیوه­ها، تصمیمات و سیاستهائی که سازمان برای دستیابی به اهداف کلی و جزئی خود اتخاذ می­کند بکار ببرند.

آنچه صرفنظر از تعاریف مختلف ارائه شده از استراتژی باید به آن توجه داشت آن است که استراتژی چیزی فراتر و جامعتر از تاکتیکها یا دستورالعمل­های کاری است که بصورت مقطعی برای به ثمر نشاندن فعالیتهای روزمره بکار می­رود. آنچه که پرداختن به مفهوم استراتژی را پراهمیت می­سازد نگاه بلندمدت و همسو با اهداف تعیین شده سازمان می­باشد. و شکی نیست که در بازار ایران پیاده سازی استراتژی ها به صورت عملیاتی کاری است بسیار خلاقانه و خاص.

 

اهداف اصلی دوره

  • تحلیل غیر خطی شرکت کنندگان شكل مناسبي به خود مي گيرد.
  • شرکت کنندگان توانايي بالائي براي تفكر در شرايط بحراني و اجراي عمليات استراتژیک به دست می آورند.
  • ظرفیت شرکت کنند گان برای رهبری سازمان افزایش می یابد.

 

خصوصیات دوره

این سمینار آموزشی خصوصیات زیر را دارا می باشد:

  • 3جلسه آموزشی به مدت 8 ساعت
  • فعالیت آموزشی و پژوهشی تیمی برای عملیاتی کردن دوره
  • کاملا کاربردی و به صورتCase Study
  • استفاده از تجارب مدیران موفق کشور
  • استفاده از آخرین دستاوردهای علم مدیریت استراتژیک با نگرش کسب و کار ایرانی

 

اهداف عملیاتی دوره

1- آشنایی با آخرین متدها و ابزارهای مدیریت استراتژیک در جهت رسیدن به امتیاز رقابتی و هم راستا شدن سازمانها با فلسفه اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی در سال 1393

2- آشنائی شرکت کنندگان با ابزار اجرای استراتژی در حوزه فروش و بازاریابی جهت رویاروئی با مشکلات و چالشهای سازمان در سال

1393

3- آشنائی شرکت کنندگان با ابزار مدیریت مالی جهت رویاروئی با مشکلات و چالشهای سازمان در سال 1393

تماس با ما


●    نشانی: تهران سیدخندان سهروردی شمالی خیابان بسطامی پلاک 26

 


●    تلفن: 6-88519284


●    فکس :6-88519284


●    پست الکترونیک: info{@}ern-co.ir

 

ما از کوکی ها برای نمایش بهتر و سریعتر سایت استفاده میکنیم . برای استفاده این وب سایت از کوکی ، لطفا با تایید این موضوع به ما این اجازه را بدهید مشاهده قوانین. من این سایت را تایید میکنم تایید